zondag, april 05, 2009

Poldertocht met FTCW

Fiets en Toer Club Westland organiseert toertochten in het warmere deel van het jaar. Vanmorgen heb ik de poldertocht meegereden. Dat is een tocht die langs een aantal dorpjes in de omgeving gaat.

Net als bij de vorige tochten van FTCW begon het met een voor mij rustig tempo. Later moet ik zo nu en dan best wel hard doortrappen om niet achter te raken. Meestal is de aanleiding een krappe bocht, een smal bruggetje of een auto die mij in de weg zit. om de wielrenners niet te hinderen blijf ik een beetje achter de groep hangen. Soms gaat er een kleiner groepje vandoor en daar haak ik dan weer aan.

De hele ochtend bleef het een beetje kil weer, zonder noemenswaardige wind. Pas toen ik terug was brak de zon door!

Na 60 km werd er gestopt voor een kopje koffie en appelgebak, de horeca vaart er wel bij!
Daarna sloot ik weer aan bij een vertrekkend groepje. Vooral op het laatste stuk moest ik alle zeilen bijzetten om gelijktijdig aan te komen. Dat lukte en tegelijk reden we de dorpskade in Wateringen op.

96km met 34km/uur gemiddeld

Geen opmerkingen: