zondag, april 26, 2009

Halve poldertocht met FTCW

Nu het fiets seizoen bij FTCW weer is aangebroken probeer ik regelmatig een tochtje me te pikken. Vorige week zondag was daar de bollentocht. Tot halverwege wist ik aansluiting te houden met de groep wielrenners die voor mij uit reed. Op een rotonde bij Wassenaar reed ik verkeerd en kon het fietspad niet meer op. Toen ik de groep weer bijna had ingehaald sprong op een drukke kruising het licht op rood. Even later in Katwijk kwam de hele groep me weer tegemoet, ze waren blijkbaar verkeerd gereden. weer moest ik bij het kruispunt wachten, daarna was ik ze echt kwijt en ben ik op eigen houtje weer huiswaarts gereden.





Vandaag werd de Poldertocht gereden. Wat ik vooral leuk vind aan deze tochtjes is dat het tempo sterk wisselend is. Soms gaat het langzaam als de groep wielrenners door een smalle bocht gaat. Na de bocht wordt er weer volop gesprint en kan ik me aardig uitleven om de groep bij te houden. Qua sprinten lukt dat me wel . Ook wanneer er een brug wordt opgereden kan ik ze goed bijhouden. Maar soms gaat het net iets te snel, dat gebeurde vandaag dus weer.

Eerst was er een zeer steil bruggetje waar iedereen moest afstappen, ik dus zeker ook! Daarna herhaalde de situatie zich bij een erg smal bruggetje. Op het moment dat iedereen gepasseerd is wordt er volop gesprint, blijkbaar om achterblijvers af te schudden. De derde keer werd het te erg, eerst een bruggetjes, daarna een wegopbreking en toen was ik het spoor bijster. Ik heb nog naar pijlen op de weg gezocht maar die waren ook niet erg duidelijk. Dan maar geen koffie met appeltaart, ik ben gewoon verder gereden en heb mijn weg naar huis gezocht. Dat viel nog niet mee want er wordt overal aan wegen gesleuteld en fietspaden zijn erg makkelijk voor het werkverkeer, de fietsers zoeken het maar zelf uit.

Na een paar keer verkeerd te zijn gereden kwam ik uiteindelijk weer op bekend terrein lang de A12. Dat reed aardig door tot er een politie busje op het fietspad stond dat de weg blokkeerde. Verderop stonden nog meer politie auto's en ik zag ook motoren. Toen ik om het busje heen was gereden en verder wilde rijden sprong er een agent uit het busje die mij riep te stoppen. Blijkbaar mocht ik daar niet verdere fietsen. Ik vroeg de agent wat de reden was (een moord gepleegd misschien?). Het bleek dat er een voetbal wedstrijd van ADO was in het stadion even verderop.

Toen ik weer thuis kwam bleek ik 101 km te hebben gereden, waarvan het grootste deel in de stromende regen.
totaal stand 1404km

Geen opmerkingen: