zondag, mei 23, 2010

Brasemermeertocht met FTCW

Voor vanmorgen stond er een nieuwe tocht op het programma bij de (F)iets en (T)oer (C)lub (W)estland. Vorige week heb ik de tocht laten schieten, 464 km is voor mij wel voldoende voor een weekend, maar vanmorgen had ik er weer zin in! Het tempo was eerst nog laag maar ging al gauw omhoog. Op de lange stukken zijn de wielrenners geen partij voor mijn Quest maar wanneer het kort en bochtig is moet ik nog aardig aan de bak. Tot twee keer toe moest ik uitstappen omdat een paard niet wilde passeren op het smalle dijk weggetje. Doorrijden maakt een paniek reactie los en een paard maakt dan rare sprongen. Als ik doorloop met de Quest aan de hand dan accepteert het beest het wel. Je ziet ze gewoon naar de fiets kijken, wat is dat voor raar ding! Als ik dan weer ben ingestapt dan heb ik al gauw een achterstand van enkele minuten goed te maken, maar beide keren lukte dat. Halverwege stopten we bij Cafe Keijzer in Leimuiden. De enige persoon in de bediening was duidelijk niet opgewassen tegen de grote stroom wielrenners die ineens binnen kwam vallen.

Na de koffie ging het weer huiswaarts langs prachtige dorpjes en vergezichten. Een van de leuke dingen op deze tochten is dat je weer eens ergens anders komt. Tot vlak voor Zoetermeer ging het gesmeerd. Plots werd de besturing vaag, ja hoor de eerste lekke band met mijn nieuwe Durano bandjes. Quest op zijn kant in het gras en maar eerst goed zoeken naar iets scherps in de buitenband. Te snel van binnenband wisselen werkt soms verkeerd, het scherpe object kan immers nog in de buitenband zitten. Ik kon niet vinden, dus toch maar een nieuwe band erin. (er bleek wel degelijk een gat in te zitten). Terug in de Quest begon de grote inhaalrace om mijn groepje weer in te halen. Vooral het stuk langs de A12 bij Zoetermeer leende zich daar uitstekend voor. Eerst ging ik een andere groepje voorbij en even later passeerde ik mijn groep ook. Vanaf dit punt zocht ik zelf mijn weg naar huis, erg moeilijk was het allemaal niet want ik was nu weer op bekend terrein.

Om 5 over twaalf was ik weer terug na een heerlijke rit.
Afstand 101km (ipv 110 in de FTCW agenda)

Geen opmerkingen: