zaterdag, februari 04, 2006

wateringen Dordrecht opnieuw in de mist

Afgelopen woensdag weer een ritje Dordrecht en terug naar Wateringen. Ik had er op gehoopt dat het weer in de loop van de dag zou verbeteren zoals door het KNMI was voorspeld. Helaas bleef het druilerig, mistig weer. Een dag zoals we er al veel hebben gehad deze winter. Op de heenweg had ik wat problemen om de goede weg in Rotterdam te vinden en ik reed een paar keer verkeerd. Uiteindelijk wist ik het fietspad langs de A20 te bereken en toen ging het als een trein. In Zwijndrecht wordt het dan weer wat lastig, ik vergis me wel eens in de juiste weg naar de brug over de Oude Maas.

Op de terugweg was ik iets eerder dan normaal vetrokken om nog zoveel mogelijk van het daglicht te kunnen profiteren. Je kan merken dat de dagen nu al weer langer worden, gelukkig maar!. Ook nu weer problemen met het vinden van de juiste weg naar de brug. Er staan geen borden en uiteindelijk kwam ik aan linker kant van de brug uit en moest ik tegen het verkeer in. Dat is niet zo erg omdat het fietspad vrij breed is. Over de brug moet je ook erg goed opletten omdat hier de A16 en een aantal spoorwegen het landschap doorkruisen, eenmaal op het verkeerde pad kom je niet meer waar je wezen moet. In het stuk vlak na de brug ga je een paar keer heen en weer door tunneltje onder het spoor. Pompt miste ik het eerste tunneltje en ja, toen moest ik weer terug.

In Rotterdam dacht ik wel een betere weg te kunnen vinden naar het fietspad richting Delft. Dit stuk van Rotterdam bestaat voornamelijk uit industrie terrein en de fietspaden daar zijn de sluitpost op de begrotingen. Steeds als er een kabel de grond in moet of er aan het riool moet worden gesleuteld is het fietspad de aangewezen plaats. Na de reparatie wordt het fietspad weer snel dicht gegooid en enige tijd later ontstaat er een mooie kuil. Ook fietspaden die aanvankelijk strak geasfalteerd waren worden zo later hobbelwegen. Ook hier zijn een aantal wegen, kanalen en spoorverbindingen die elkaar kruisen. Als je niet oppast dan ben je daar veel tijd kwijt om een route te vinden. Hopelijk heb ik binnenkort een GPS ontvanger dan kan ik later zien waar ik verkeerd ben gegaan.

Eenmaal op het fietspad naar Delft was het al aardig donker geworden, samen met de nevel maakt dat het lastig om te zien. Daarom heb ik dit stuk maar zonder schermpje of bril gereden wat wel erg koud is aan je ogen.

Samen met het ritje van afgelopen Zondag 177km

Totaal 1196 km

1 opmerking:

Anoniem zei

Hoi Eduard,
Als ik je weblog lees, is het alsof ik mezelf precies een jaar geleden zie: zoekend naar een goede route in de omgeving Rotterdam.
Tegenwoordig weet ik feilloos van Gouda naar Vlaardingen heen en weer te crossen. Als je me een mailtje stuurt, kan ik je wellicht wat tips geven over je eigen zoektocht. Vooral rondom Vlaardingen/Schiedam/Rotterdam (noord-west) ken ik ondertussen aardig wat paadjes.
Via mijn website kun je mijn adres wel vinden (als je die niet al had).

Groeten, Kees van Malssen