woensdag, september 13, 2006

trainingsritjes via brienenoord


Vandaag was het weer een fantastische dag om een mooi rondje te fietsen. Als ik een dag oversla dan heb ik daar meestal later weer spijt van. Het is soms wel moeilijk om vroeg op te staan, vooral als je de avond ervoor te laat naar bed gaat en dat doe ik meestal. Gisteren lag ik er gelukkig vroeg in, dus kon ik om de warmte een beetje voor te zijn lekker vroeg vertrekken.

Het blijft lastig om een mooie route te vinden in de drukke randstad, maar ik weet er nog steeds stukjes van te verbeteren. Soms valt het tegen en dan haal ik dat stukje route weer uit mijn collectie gps tracks. Nu heb ik er juist weer een mooi stukje aan toe gevoegd. Het is jammer maar fietsroute planners zullen nooit goed genoeg zijn. De enige manier om mooie routes te vinden is de "trial and error methode", ofwel vallen en opstaan.

Vanmorgen stak ik om 7:25 de brienenoordbrug over en kon ik het niet laten om even een foto te maken. Eigenlijk was ik net een paar minuten te laat want de zon was al weer een tijdje op.

Na de brug kan je fantastisch doorrijden op het fietspad langs de A16. Waren er maar meer van dit soort paden. Eigenlijk zou het een verplichting moeten zijn om langs iedere snelweg een fietspad aan te leggen. Maar helaas, fietsers zijn van ondergeschikt belang.

Verderop kan je de A16 onderdoorijden en je weg vervolgen langs de A15, hier gaat het mooie fietspad weer verder.

Nu zal ik een paar dagen niet in de Quest rijden want ik moet mijn krachten sparen voor aanstaande weekend. Dan ga ik met mijn vriend Ernst oefenen voor de grote trip van volgend jaar. Het is de bedoeling om zowel op Vrijdag als Zaterdag 200km met de racefiets te rijden.

vandaag 108 km, gem snelheid 35km/uur totaal 7313km

Geen opmerkingen: