zondag, juli 08, 2007

richting oosterschelde kering


Het weer van de afgelopen tijd nodigt niet uit om lange fietstochten te maken. Vandaag was echter een uitzondering en ik heb gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om een mooie route te fietsen. Deze route ken ik van de site snelfietsroutes.nl
Ik heb al eerder een poging gewaagt om hem uit te fietsen maar dat is steeds niet gelukt in de beperkte tijd die ik er voor neem. Ook vandaag kwam daar geen verandering in, ik wilde immers ook nog even met het gezin op stap. Vanmorgen was ik al om 7:00 uur op zodat ik een extra lange morgen had. Om 8:00 stond ik al bij het pontje in Maassluis voor de overtocht naar Rozenburg.

Tijdens de overtocht stelde ik de GPS in zodat ik de route in principe probleemloos kon rijden. Omdat ik op een aantal keer toch niet goed oplette was het niet helemaal probleemloos, maar dat komt dus niet door de GPS. Voor de rit had ik de moeren aan de rechterzijde van de achteras strak aangetrokken in de hoop dat het gekraak minder zou worden. En er was inderdaad een verbetering, in het begin hoorde ik niets meer, later kwam het deel weer terug. Ik kan natuurlijk niet door gaan met het steeds vaster draaien van de moeren, anders zit de as straks veel te vast.


Een stuk voorbij Ouddorp was ik over de helft van de beschikbare vier uren heen en maakte ik rechtsomkeer. Even verderop kwamen drie meisjes te paard me tegemoet. Alle drie de paarden maakten problemen. Uiteindelijk moiesten ze een stuk terug rijden om me door te laten, de foto die ik van ze nam is helaas niet erg goed gelukt.



De terugrit ging erg voorspoedig en op de pont had ik veel bekijks met mijn Quest. Een groepje wielrenners had mijn 's morgena al zien rijden en ze waren onder de indruk van de snelheid. Aan de overkant aangekomen besloot ik om via Hoek van Holland terug te rijden, zonde om te vroeg thuis te komen.


Het was behoorlijk druk op het fietspad door de duinen, niet gek natuurlijk gezien het prachtige fietsweer. Deze foto nam ik op het duinpad.

Vandaag 126km, totaal 13749km

Geen opmerkingen: