maandag, juli 13, 2009

kort ritje

Vanmorgen ging ik vol goede moed van start voor een ritje naar mijn werkgever in Dordrecht. De start was voorspoedig, ik was zelfs een half uur voor de wekker uit wakker geworden. Na nog geen kilometer op weg te zijn begon de Quest te zwabberen, een lekke band dus. Toen ik de fiets op zijn kant had liggen kreeg ik nog een verassing, de band was top op de draad versleten.


Dat is nogal merkwaardig omdat ik er pas 3200 km mee heb gereden.
Wellicht heeft de 1-uurs wedstrijd op het cycle vision ook aan het versnelde slijtage proces bijgedragen.

Er zat niets anders op dan rechtsomkeer te maken, met een gat in je buitenband kom je immers niet ver. Het was nog steeds vroeg en dus kwam ik met de auto op de gewone tijd op mijn werk aan. middags heb ik beide voorbanden vervangen door een stel Stevios die ik nog had liggen. Daar had ik vorig jaar op het cycle vision de 6-uurs race mee gereden.




Toch vond ik het vreemd dat de banden zo versleten waren, misschien was de sporing niet goed? Na opmeten bleek er een toespoor te zijn van 5mm. Met een omwenteling van de achterste kogelkop werd dit gereduceerd tot 0mm. Hopelijk pakt dit goed uit en doe ik langer met de volgende set banden.



Bij het verstellen kwam mijn ring-ratel sleutel goed van pas. Hiermee is het sleutelen een fluitje van een cent geworden.



Omdat ik toch bezig was heb ik de ketting-loop even gecontroleerd. Alles zag er goed uit, ook het geleidewiel onder het zitje was nog helemaal intact. Sommige Quest rijders hebben hier namelijk problemen mee gehad, zie ook...




Tenslotte nog een foto van een missend tandje waardoor ik eigenlijk een 63T tandwiel heb. Ik merk er verder niets van.

Morgen weer een poging....

2 opmerkingen:

marcel beekmans zei

hoe komt het dan dat je een tant mist? afgebroken?????

greets beekie,

Quemo zei

Ik had dit bericht al eerder gelezen maar vandaag verscheen hij weer bovenaan de lijst in Sharpreader. Maar goed, ik heb zo'n beetje hetzelfde meegemaakt. Wel minder dan jij maar ook een versleten Kojak, ook canvas wat door de rijlaag heen piept. Alleen bij mij met 3800 kilometer en blijkbaar 1 mm uitspoor.