zondag, april 11, 2010

Toertocht Krimpenerwaard met FTCW














































opm: de volgorde van de foto's is van onder naar boven.






Toen ik vanmorgen achter de kopgroep aan bij Velo in Wateringen wegreed was de lucht strakblauw. Helaas bleef dat niet zo en kwamen er grote wolken aan. Dat mocht de pret niet drukken want de temperatuur was goed en het ging ook niet regenen. Dat had de man van het KNMI gisteren avond ook beloofd, pas vanavond wordt er in het oosten regen verwacht.

Aanvankelijk was het tempo vrij laag maar dat ging al gauw flink omhoog, die jongen van FTCW kunnen aardig doortrappen. Ik kon goed volgen, tot we weer bij dat klote bruggetje aankwamen, ik wist het nog van vorig jaar, toen had ik ook moeite om de renners weer terug te vinden.

Omdat ik nu was voorbereid ging het iets beter, maar toch moest ik me nog aardig in het zweet trappen om ze weer achterop te rijden. De tussenstop was net als vorig jaar in het "Wapen van stolwijk". Een veel beter keus dan de tent van vorige week, althans hier hebben ze tenminste lekkere appeltaart, bovendien nog goedkoper ook. Dat zal er wel mee te maken hebben dat dit restaurant midden in het dorp ligt, in tegenstelling van de toeristische locatie vorige week.

Na de stop gingen we er weer vandoor, ik ging achter de eerst vertrekkende groep aan. Die hadden er zin in, op een bepaald moment reden we bijna 50. De oorzaak werd al snel duidelijk, er moest een ander groepje ingehaald worden. Helaas kon ik niet zo makkelijk passeren op het smalle fietspad en bleef ik echter de langzamere jongens hangen. Voorbij Delft had ik genoeg van het afgezakte tempo en ging ik mijn eigen weg over vertrouwde paden.

Ik heb even in de track zitten speuren om de locatie van dat mormel van een brug terug te vinden. Het blijkt de Rottebanbrug te zijn (aan de rotte). Op zich is de brug zelf niet het probleem, maar het hekje dat er voor staat. Daar kom ik niet langs zonder uit te stappen. (aan de oprijkant, af rijden gaat wel!)


120km met 32km/uur gem









Geen opmerkingen: