Na de omweg kon ik het fietspad weer volgen, dit ging nu een stuk verder dan voorheen. Ik kan me herinneren dat er heel lang een hek heeft gestaan dat fietsers belemmerde door te rijden. Nu kan je dus verder rijden. Om mijn route naderhand te kunnen bekijken had ik mijn GPS60 meegenomen. Toen ik halverwege keek hoever ik was bleek het apparaat nog steeds naar satellieten te zoeken, hij deed het gewoon niet. Dat was nogal vreemd want verder leek alles aan het ding nog te functioneren, alleen geen satellieten!
Hoe ik precies ben gereden weet ik niet meer, maar na veel omzwervingen kwam ik via Krimpen aan de IJssel bij de Brienenoordbrug uit. Vanaf dat punt was het gesneden koek.
Vanavond ben ik aan de slag gegaan om te bekijken wat er met de GPS60 aan de hand is. Via een forum ontdekte ik dat je het apparaat kan resetten door bij het opstarten de enter + page toets ingedrukt te houden. Na een paar keer proberen kon de gps inderdaad weer satellieten ontvangen. Blijkbaar was hij van slag geraakt doordat hij een tijdlang zonder batterijen in de kast had gelegen.
Een ander probleem gaf mijn nieuwe computer, ik heb nu een 64 bit Windows-7 machine. Bij een installatie poging van mijn topo Nederland software en mijn fietsrouteplanner zag ik al gauw dat dit niet ging werken. De software is niet geschikt voor deze machine. Dan maar op internet speuren naar oplossingen, ik ga natuurlijk geen nieuwe software kopen! Wel een beetje flauw dat je na een paar jaar de installatie CD in de vuilnisbak kan gooien.
Op een website kwam ik de Mapsource gepatch-de versie tegen en via torrents de topo Nederland. Nu functioneert alles gelukkig weer, maar dat is niet aan Garmin te danken!
Vorige week bleek 's morgens vroeg (ik wilde half zes naar mijn werk gaan fietsen) de accu leeg. Gelukkig heb ik ook een batterij houder en kon ik 10 volle batterijen vinden. Dus kon ik met een half uurtje vertraging alsnog vertrekken. Later bleek zowel de lader defect te zijn en de accu kabel een onderbreking te hebben. De kabel had ik zo gefixt, maar de lader bleek een lastiger probleem. Toen ik dit apparaat (Ansmann ACS410M, prijs 62,- bij Conrad, meegeleverd door velomobiel.nl) had open geschroefd moest ik wel even slikken. Wat een prutswerk! Chinees bak en braadwerk! Hier valt geen eer meer aan te behalen, ik begrijp niet dat het apparaat nog zolang heeft gefunctioneerd. Misschien koop ik weer een Friwo lader bij Farnell , zoals ik al voor mijn vorige Quest had gekocht.
Helaas kon ik vandaag niet met de Quest aangezien ik voor het werk naar Duisburg moest. En dat is met de auto al ver genoeg.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten