zondag, april 22, 2012

bloembollentocht met ftcw

bloembollentocht

daar zijn de bollen

de andere renners

bijna terug
Vanmorgen heb ik de jaarlijkse bloembollentocht gereden. Dit seizoen is de start een half uur vervroegd en moeten we om half negen aan de bak. Dat is even doorbijten maar dan ben je ook weer sneller terug! Bij het vertrek heb ik nog even aan een renner gevraagd of ze ook daadwerkelijk de lange afstand gingen rijden, daar dit vorige week een beetje fout liep. Het antwoord was niet echt duidelijk, ze gingen voor een afstand ergens tussen de 75 en 150km. Mij maakt het in in ieder geval niet uit, hoe verder hoe beter. Op weg naar Kijkduin reed het "peleton" al verkeerd. De laatste renner in de groep protesteerde nog even maar de meuten reed gewoon door. Veel zal het niet hebben uitgemaakt , misschien scheelde het een paar honderd meter. De weg door de duinen tussen Kijkduin en Scheveningen werd weer afzien. We passeerden acht dubbele beton hobbels waar ik bijna tot stilstand moet afremmen. Zelfs als ik er stapvoets overheen ga schuurt de onderkant van de Quest eroverheen. Welke mongool verzint zoiets!

Ik had de route al in mijn gps staan, dus ik weet de route altijd wel weer terug te vinden. 
Het weer was niet geweldig maar ook niet zo slechts als het KNMI had voorspeld. Ze zitten er de laatste tijd wel vaker naast (de voorspellingen zijn somberder dan de werkelijkheid). Uiteindelijk kregen we een paar korte buitjes over ons heen maar erg vervelend werd het niet.

In het bollengebied wemelde het van de toeristen. Ik realiseerde dat veel mensen een lange reis moeten maken om deze mooie bloemen te zien terwijl wij slechts een paar uurtjes hoeven te fietsen. De geur van de bloemen is werkelijk overweldigend als je er langs rijd!

De tocht ging redelijk voorspoedig en voor we het wisten zaten we al weer aan de kofiie. Sommigen namen er ook appeltaart bij, maar die is zelden de moeite waard in dit soort cafe's. Ik dacht aan de lijn en sloeg de appeltaart maar over.

Na de stop gingen we weer snel verder. Tot aan Leiden bleef ik achter de renners aanhangen. Tegen de wind in werd het voor mij wat tam en uiteindelijk ging ik de laatste 20-25km er alleen vandoor. Zo kon ik me nog even uitleven en voelde ik het toch in de benen toen ik weer terug was in wateringen.

105km lekker gefietst


Geen opmerkingen: