zondag, april 01, 2012

Hitland-IJsseltocht met FTCW

Na een rustige winterperiode ben ik mijn Quest fiets-conditie weer aan het opbouwen. Afgelopen maand ben ik al weer een aantal keren naar mijn werk in Dordrecht gefietst en vandaag voor het eerst dit jaar een wat langere rit. Omdat ik via mijn werk een flinke korting kon krijgen heb ik een abonnement op de sportschool genomen. Daar doe ik dan naast fietsen ook wat veelzijdiger training zoals roeien en apparaten training. Zo komen ook andere spieren aan bod!


Dit jaar wordt de "Dutch capital toertocht" verreden. Met deze tocht wil ik een lang gekoesterde wens in vervulling laten gaan: Een echt lange fietstocht maken. Deze tocht kan ik natuurlijk niet rijden zonder voorbereiding. Daarom rij ik eerst de andere randoneurs ritten (200, 300, 400 en 600km). Als dat allemaal naar wens verloopt ben ik klaar voor de grote tocht: 1425km.

Maar zover is het nog lang niet. Vandaag heb ik de eerste stap gezet met een tocht van 100km.
We vertrokken om 8:30 vanaf velo in wateringen. Halverwege zou er een koffiestop zijn, maar die werd om onduidelijke reden overgeslagen. Mij maakte het niet uit!

Het grootste deel van de rit ging me makkelijk af, op een paar lastige stukken na waar ik flink moest doorrijden om de groep op slingerende landweggetjes bij te houden. Bij Rotterdam raakte ik toch de groep kwijt toen we een onmogelijk steil bruggetje overstaken. Ik kon niet meer naar een kleiner voortandwiel terug schakelen dus ik moest flink krachtzetten.

Dat is op zich geen probleem want op de sportschool druk ik zo 200Kg weg met mijn benen. Maar ik was wel de aansluiting kwijt. Gelukkig ken ik de omgeving op mijn duimpje en was ik snel weer thuis.

100km in precies 3 uur

Volgende week zaterdag rij ik de eerste randoneurs rit vanuit Zoetermeer (200Km)

Hier onder de tocht van 15 augustus (1425 km - max tijd 110 uur)


Geen opmerkingen: