maandag, april 22, 2013

Rotterdam marathon en ftcw tocht naar het zilte nat

Vorige week zondag (14 april) heb ik de marathon van Rotterdam gelopen. Tot de 30km ging het eigenlijk heel goed. Ik had nergens last van en kon goed met de stroom hardloper meekomen. Daarna werd het snel zwaarder en begonnen mijn spieren te protesteren. Blijkbaar waren mijn beenspieren nog niet helemaal hersteld van de mishandeling tijdens de 200km fietstocht de week ervoor.

De sfeer was werkelijk fantastisch  Als ligfietser kijk je er al van op wanneer er een paar toeschouwers zijn, hier stonden duizenden mensen langs de weg om aan te moedigen. Ook waren er verschillende bandjes. Gelukkig kon ik de 42,190 km uitlopen zonder te hoeven wandelen, mijn tijd was 4:09
De tijd van de halve marathon viel ook niet tegen 1:54

Gisteren was het weer tijd voor een FTCW toertocht. Ik moet echt wat meer kilometer gaan maken, in juli wil ik immers de ZPZ-1000 gaan rijden. Een fietstocht vanuit Zoetermeer naar Parijs en weer terug naar Zoetermeer, samen goed voor 1000km. Volgende week zondag is er als voorbereiding een wrm300km tocht.

Maar gisteren was er dus de tocht naar het zilte nat. 120 kilometer waarbij er nu en dan flink werd doorgereden door de heren wielrenners. Voor mij een prima oefening. Het weer werkte goed mee. wel wat koud, bij de start was het maar een graad of vijf.

Geen opmerkingen: