donderdag, januari 25, 2007

De tienduizend gepasseerd


Vanmorgen had ik de wekker extra vroeg gezet. Het plan was namelijk zo vroeg te vertrekken dat ik vanavond zoveel mogelijk in het daglicht kon rijden. En zo kwam het dat ik vanmorgen al om 6:14 in de Quest op weg was naar Dordrecht. Ik wist dat het koud zou zijn en had me dus ook warm aangekleed. Een thermo broek en shirt, een fietsbroek en een otlo trui. Bovendien had ik ook mijn nieuwe aanwinst, een "Polar Buff" om mijn nek. Het kost wat maar dan zit je er ook warmpjes bij. Te warm eigenlijk. Al snel moest ik wat verkoeling zoeken door mijn kraag open te ritsen. Het blijkt dat mijn kleine schermpje me zoveel uit de wind houdt dat ik toch niet snel afkoel. Dat merkte ik toen ik in Rotterdam het schermpje afritste omdat het besloeg. Dan wordt het toch opeens wel heel koud in je gezicht als je met 40km/uur voortraast.

In Rotterdam waren een aantal fietspaden met een laag ijs bedekt. Waar de (brom)fietsers met een sukkelvaartje reden vanwege de gladheid kon ik gewoon doorrijden. Dat is het voordeel van een fiets met drie wielen.

De heenreis reed ik bijna helemaal in het donker, pas het laatste stuk begon het licht te worden. Om 16:15 begon ik aan de terugreis en bijna het hele stuk kon ik van het daglicht genieten. Dat rijd toch wel een heel stuk fijner dan in het donker.

103km met een gemiddelde snelheid van 31 km/uur
en een totaalstand van
10002km

2 opmerkingen:

DeMart zei

Gefeliciteerd!

Gabrielle zei

Gefeliciteerd met je 10.000 km!!!
Superrrr!!!