zondag, maart 25, 2007

Kriskras een rondje Westland

Voor aanstaande week is prachtig voorjaarsweer voorspelt, helaas moet ik juist nu op zakenreis en wordt het fietsen wel erg lastig. Gelukkig heb ik vandaag wel tijd en kan ik het dus alvast een beetje goedmaken. Vanmorgen ben ik eerst een uurtje met Francis en de buurhond Ferdy gaan hardgelopen. Daarna zijn we met z'n allen gaan ontbijten. Na het ontbijt heb ik de fietspullen gepakt en bandenspanning gecontroleerd. Voor mijn vertrek heb ik nog snel nog even de route Rozenburg - Portzeelande in de GPS geladen, misschien zou die nog van pas komen.

Eenmaal op weg ontdekte ik al gauw dat ik me veel te warm had gekleed, het thermoshirt is lekker in de winter maar nu kom je er niet ver mee. Het is vervelend om weer terug te moeten als je eenmaal op weg bent maar ik raakte gewoon oververhit. Na tien minuten zat ik weer in de Quest en nu kon ik echt vertrekken. Bij Maasdijk aangekomen wilde ik toch eerst even het prachtige asfalt naar Hoek van Holland proberen. Bij de zeekering even een paar keer omhoog om de beenspieren extra te trainen en toen weer verder. Toen ik weer bij de pont naar Rozenburg aankwam had ik eigenlijk geen zin om over te steken. Dus ben ik maar weer richting Hoek van Holland gereden om daarna door de duinen verder te gaan.

Er waren behoorlijk veel wandelaars en fietsers onderweg, dus moest ik een paar keer flink in de remmen. Het gebeurt vrij vaak dat twee mensen naast elkaar fietsen. Om ze te waarschuwen toeter ik even, wanneer ik dat niet doe dan hoor ik ze vaak verwensingen roepen omdat ze zich een ongeluk schrikken. Maar als ik dus toeter zie je vaak de linker persoon over zijn (of haar) rechter schouder kijken. Bij die beweging gaan ze juist naar links, dan zien ze mij en slingeren ze weer naar rechts.

Vanaf Kijkduin ben ik naar Naaldwijk gereden en vandaar weer naar Wateringen. Het fietspad langs Poeldijk is ongeveer het slechtste fietspad dat ik ooit heb gezien. Op de weg rijden biedt ook weinig winst omdat ik dan steeds weer achter een rij auto's bij een verkeerslicht sta te wachten.

Het leuke van een fietstocht naar je werk is dat je ook een doel hebt. Een ritje zoals vandaag komt er vaak op neer dat je maar een beetje heen en weer rijdt.

Ik zag dat de Fiets Toer Club Westland op 1April een toertocht organiseert. Vorig jaar heb ik daar ook een keer aan meegedaan, wat op zich wel weer een leuke afwisseling geeft. Het lastige is wel dat ik achter de wielrenners moet blijven omdat ik de pijlen op de grond niet zie staan.

Nb. Ik heb Garmin Mapsource topo Nederland op mijn nieuwe computer geinstalleerd. Ik had daar al veel over gelezen, omdat Garmin een erg strict licentie beleid zou hebben waardoor het lastig(of onmogelijk) zou zijn om de software meerdere keren te installeren. De oplossing is heel simpel, je moet gewoon doen alsof de computer geen internet verbinding heeft. Dan krijg je een code toegestuurd (via internet, ha ha) en die kan je dan zo vaak als je wilt gebruiken. Handig als je computer crashed en je weer verder wilt fietsen.

Vandaag 105km in drie uur, totaal 10883km

Geen opmerkingen: