dinsdag, maart 13, 2007

zo gaat tie lekker

Eigenlijk wilde ik gisteren al een retourtje Dordrecht rijden maar 's morgens vroeg besloot ik om het maar een dagje uit te stellen. Ik ben echt een avondmens en heb altijd moeite om op tijd naar bed te gaan. In de morgen moet ik het dan bezuren. Bovendien (het belangrijkste excuus) waren mijn benen nog moe van het sporten in het weekend. Zondag ben ik voor het eerst sinds een lange tijd weer met vriend Jos gaan hardlopen. En vooral de afwisseling van fietsen naar hardlopen voel je (ik) in je benen.

Gisteravond heb ik de Quest eens lekker verzorgd: de ketting schoongemaakt en opnieuw gesmeerd, hier een daar een beetje olie voor de smering van bewegende onderdelen. Verder heb ik nog wat stukjes glas uit de voorbanden gepeuterd. Hier en daar zitten al behoorlijk diepe sneetjes. Als laatste heb ik hem gewassen en mooi opgepoets, dat doe ik met mijn auto nooit! Een Quest is gewoon een onderhoudarme fiets. Zeker vergeleken met concurrenten zoals bijvoorbeeld een Versatile, waar nogal eens wat van stuk gaat.

Het was vandaag niet zo mooi weer als gisteren maar toch nog prima fietsweer. Je gaat al gauw relativeren, eerst ben je blij met een droge dag, dan moet opeens ook nog de zon de hele dag schijnen. Een mens is ook niet gauw tevreden.

Ik had een nieuw stuk voor de terugweg gepland met de fietsrouteplanner Zuid-Holland. De zon was vanmiddag helaas achter de sluierwolken verdwenen en daarom heb ik toch maar de kortere route genomen. Misschien een volgende keer.


Het fietsen ging heen en terug lekker vlot. Op de terugweg heb ik zelfs een nieuwe record-tijd gereden. dat belooft wat voor deze zomer!
heen 52,5km met 33,5km/uur gemiddeld, terug 52,5km met 35,5 km/uur gemiddeld

totaal 10587km

Geen opmerkingen: