zondag, maart 11, 2007

Rustig trainingsrondje?


Vrijdag fantaseerde ik met mooie plannen voor een flinke rit met de Quest. Misschien richting Zeeland? Gisteren moest ik echter eerst wat klusjes doen zoals openhaard hout zagen, de tuin opruimen en plannen maken voor een stalling voor de Quest. Die mag namelijk niet meer in de serre staan van Francis. En een Quest is niet bepaald klein met een lengte van 270, een hoogte en een breedte van 80cm. Kortom ik ben er nog niet uit hoe ik dit ga oplossen.

Uiteindelijk ben ik pas om vijf uur gestart. Al snel bleek dat ik mijn zonnebril was vergeten, met die laagstaande zon heb je er echt wel een nodig. Veel inspiratie voor een mooie rit had ik niet meer en het fietsen ging ook niet echt vlot. Ik kon de rit van donderdag nog te goed aan mijn benen voelen.

Alles zag er naar uit dat het een sloom ritje zou gaan worden, zonder al te veel snelheid, maar soms lopen dat anders dan je verwacht.



Aan het eind van de dorpskade, waar de weg tussen de kassen doorgaat is aan het einde een onoverzichtelijke bocht. Ik weet dat het een gevaarlijk punt is en neem de bocht daarom altijd ruim zodat eventueel tegemoetkomend verkeer er me goed kan passeren. Net toen ik in de bocht zat kwam er een gigantische tractor met aanhanger tevoorschijn. De bestuurder reed (natuurlijk) veel te hard en moest vol in de remmen en bovendien naar rechts sturen omdat hij de bocht niet goed nam. De wielen (twee keer zo hoog als de quest) passeerden wel erg dichtbij. Als je daaronder komt ben je waarschijnlijk letterlijk zo plat als een dubbeltje.



Je hebt van die dagen dat er van alles mis lijkt te gaan. Even verderop reed ik op de weg tussen Schipluiden een Vlaardingen toen ik een stel jongens op een scooter het bruggetje zag naderen waar ik ook overheen moest. Ik had gelijk al twijfels of het passeren wel goed zou gaan. Ik denk dat het kleine broertje mocht rijden, erg vertrouwd kwam het niet bij mij over. Vlak voor de brug begon de scooter te slingeren en de slingerbeweging werd steeds groter en groter. Ik had het geluk dat hij net van mij af slingerde toen ik er langs reed. In mijn spiegel zag ik dat de jongens met scooter en al tegen de vlakte gingen.


Voor Vlaardingen ben ik bij wijze van verandering maar eens door de Broekpolder gefietst. Dat is een verrassend mooi gebied met bos en veel water. Een aantal keren liep de weg dood op een parkeerplaats aan het water en moest ik rechtsomkeer maken. Uiteindelijk kwam ik weer op bekend terrein en kon ik via Maassluis en Maasland terugrijden.

Vandaag 44km, totaal 10480km

Geen opmerkingen: