zondag, mei 13, 2007

Stormachtig rondje westland

De afgelopen week was het niet echt lekker fietsweer. Daarnaast had ik een aantal excuses om niet naar Dordrecht te fietsen, te moe, te slecht weer, geen tijd, enz. Vandaag had ik weer van alles te doen en het leek er niet op dat ik dit weekend nog met de quest op weg zou gaan. Tot Francis vanmiddag zei: jij zou toch gaan fietsen. Toen heb ik de knoop maar door gehakt, heb mijn fietskleding aangetrokken en ben ik ondanks de harde wind in de Quest gestapt. Soms moet je gewoon een schop voor je kont hebben om uit een impasse te komen. En het was best wel spectaculair. De wind was zo krachtig dat het het fietsen in de quest nog maar net ging, een beetje meer wind en het zou te gevaarlijk zijn geworden.

Met dit weer merkt hoe goed de stroomlijn functioneert. Recht tegen de wind in (6-7 Bft) rij je toch maar eventjes 45km/uur. Aan andere fietsers zie je dat het wel degelijk hard waait, die zwoegen met een laag tempo tegen de wind in. Er waren trouwens niet veel fietsers, dat komt misschien ook omdat ik pas vrij laat vertrok (17:30). Om 19:00 was ik weer terug en had ik het rondje van 56km er weer op zitten.

Toen ik in Wateringen reed en een onoverzichtelijk bocht moest nemen kwam er een fietser vanaf de andere kant. Ik moest vol in de remmen en het ging maar net goed. In het voorbijgaan riep de fietser "hee Eduard!" Het bleek Paul te zijn, onze hardloop trainer. Ik moet de draad weer eens oppakken met hardlopen, ik heb nu al een paar maanden niet meer meegelopen.

vandaag 56km in 37km/uur.

Hoelijk volgende week weer op de fiets naar het werk

Geen opmerkingen: