dinsdag, mei 29, 2007

Terug uit Texel

Helaas kwam er vandaag al weer een einde aan onze korte vakantie bij mijn ouders op Texel. De familie stapte in de auto en ik ging weer met de Quest naar Wateringen terug. Op het stuk van DenBurg naar de pont in het Horntje kwam Francis even naast me rijden, de wind stond gunstig en de teller gaf aan dat ik 60 reed.

Vanaf DenHelder naar Alkmaar probeerde ik de auto zolang mogelijk voor te blijven. Later bleek dat het zo druk was door de diverse weg werkzaamheden, dat ze me niet eens meer hebben ingehaald en ik eerder in Alkmaar ben aangekomen.

In Assum, Uitgeest was ik even de weg kwijt op een plek waar je eerst door een tunneltje gaat en daarna een scherpe bocht moet maken. Op het scherm van de GPS60 ziet dat er erg verwarrend uit. Ik zat voorover gebogen in de Quest om op de GPS uit te zoeken waaar ik nu eigenlijk heen moest tot ik iemand hoorde zeggen: meneer? Ik keek op en zag een jongen staan die duidelijk ontdaan was. Blijkbaar dacht hij dat ik niet goed was geworden, zo zal het er ook wel uit hebben gezien vanaf de buitenkant. Ik begreep gelijk waarom hij zo geschrokken was en verontschuldigde me door te zeggen dat ik naar mijn gps aan het kijken was. Gelukkig kon hij me vertellen hoe ik hier verder moest rijden.

Midden in de spits kwam ik bij het pontje over het Noordzee kanaal aan. Er stond 1 auto op en wel 100 fietsers zodat het een behoorlijk gedrang was. Tot nu toe was prima fiets weer geweest met een gunstige wind en geen regen. Daar kwam nu verandering in doordat het zachtjes begon te regen. Pas bij Zandvoort stopte het weer en begon de zon zelfs te schijnen, dat is nu echt veranderlijk weer! Bij Zandvoort reed ik langzaam over de boulevard om naar de onstuimige zee te kijken. Er waren meerdere kite survers op het strand, die handig van het weer gebruik maakten.

Het stuk van Santpoort tot Aerdenhout was nu veel slechter te fietsen dan op de heenweg, toen ik achter Bob aanreed. Gelukkig heb ik alles in de GPS opgeslagen en kan ik de volgende keer de verbeterde route fietsen.

Ondertussen vroeg ik mij af of de wind nog wel zo gunstig was. Begon ik misschien moe te worden of lag het aan de wind, misschien wel allebei. Had ik me maar niet zo moeten uitsloven.
Om 18:50 kwam ik thuis aan, de familie was al twee uur eerder terug gekomen. Op wind & Weather report van Hoek van Holland zag ik dat de wind eerst westelijk was maar later draaide naar zzw 6Bft. Niet zo vreemd dat ik het zwaar had.

vandaag 144km, totaal 12677

Geen opmerkingen: