maandag, augustus 13, 2007

Terug van vakantie

Vandaag begon het gewone leven weer, de vakantiedagen zijn helaas weer op. We zijn de afgelopen drie weken door Duitsland, Zweden, Noorwegen en Denemarken gereisd. Dit was de eerste keer dat we noordwaarts op vakantie gingen, normaal rijden we het warme zuiden tegemoet. Het was dus best wel een gok, want je hoort wel vaker dat het weer in deze landen vaak niet al te best is. Om het risico wat te beperken hadden we een reis geboekt en konden we meestal in vakantiehuisjes overnachten, alleen tijdens de terugreis door Denemarken hebben we gekampeerd.

De voorlopige conclusie is:
- Volgend jaar gaan we weer, dit is weer eens wat anders dan Frankrijk of Spanje.
- Dit zijn prachtige vakantielanden met een overweldigende natuur
- vooral geschikt voor mensen die een actieve vakantie willen.
- Minder geschikt om te kamperen, behalve wanneer je een caravan of camper hebt.

Ik had mijn mountainbike bij me dus gelukkig kon ik de fietsconditie een beetje op peil houden.
Verder hebben we heel veel gewandeld, gesport en bij het kampvuur naar de sterren gekeken.

Vandaag dus weer het gewone leven en dus naar Dordrecht met de Quest. Door het fietsen is het net of de vakantie nog even doorgaat. Het was prima fietsweer en het bleef droog.

Ik ben aan het puzzelen hoe ik de effectiviteit van de stroomlijnkap kan bepalen. Een idee is om een aantal keren in de Beneluxtunnel naar beneden te rijden (met en zonder kap) en ondertussen de snelheid van seconde tot seconde te registreren. Ik weet alleen niet of ik dit nog voor 1 September kan realiseren.

Vandaag 105km, 34 km/uur gemiddeld. totaal 14259km

Geen opmerkingen: