zondag, oktober 28, 2007

test met nieuwe stroomlijnkap


Vanmiddag ben ik er eindelijk toe gekomen om eens een rondje te fietsen met mijn nieuwe kap. Foto's heb ik er nog niet van, vorige week was ik speciaal naar het Hofpark in het centrum Wateringen gereden om een paar mooie shots te maken. Toen ik eindelijk zover was om de foto's te maken bleek de batterij van mijn EOS350 leeg te zijn. Ik ben echt aan een nieuwe accu toe, aangezien deze onbetrouwbaar is. Het ene moment lijkt hij nog vol en even later blijkt hij compleet leeg te zijn, echt heel vervelend.

De temperatuur is op dit moment prima voor een ritje met deze kap. De temperatuur stijgt nog behoorlijk maar het is uit te houden. Ik moet het helemaal van de natuurlijke ventilatie hebben, een ventilator zit er niet in. Eigenlijk moet de stroomlijn hiermee verder zijn verbeterd, de kap oogt in ieder geval heel aerodynamisch. Of het in de praktijk ook zo goed is dat moet nog blijken.

De wind kwam vanmiddag uit het zuiden met 5 tot 6Bft. Daar merkte ik weinig van, behalve dat de Quest zo nu en dan behoorlijk schudde. Daar schuilt ook een gevaar in dat je plots kan worden verrast door een sterke windvlaag waar je eerst nauwelijks weet van hebt.

In het begin had ik nog last van stijve spieren, overgehouden van het ritje naar Texel en terug. Later ging het weer beter en kon ik een aardige snelheid halen. Langs de nieuwe waterweg richting stormvloedkering was de gemiddelde snelheid 50km/uur op zowel de heen als de terugweg. Ook op de Gaagweg richting Schipluiden haalde ik de 50 gemiddeld. Dat moet toch wel beter kunnen maar ik weet niet of het nu aan de stroomlijn licht of aan mij. Misschien had ik mijn banden eerst nog even op moeten pompen.

Verder ben ik op zoek naar het ideale navigatie systeem. De GPS60 die ik momenteel gebruik heeft een paar grote nadelen:

- Hij kan geen routes plannen.
- Hij heeft geen kaartmateriaal (je kan alleen de track volgen).
- De ontvangst onder slechte omstandigheden (mist, bladerdek) is belabberd.

Ik heb al een paar systemen bekeken en die zijn er gelikt uit (MIO230 bijvoorbeeld). Deze systemen zijn ontworpen voor in de auto. Of ze op de fiets handig zijn dat moet ik nog uitzoeken. De prijzen zijn wel heel interessant, meestal rond de 200,-

Geen opmerkingen: