Terug besloot ik impulsief om de langere weg door de Kiltunnel te volgen. Met een lekker muziekje op vliegt de tijd. Er waren redelijk veel wielrenners en ook een aantal ligfietsers onderweg. In de Heijnenoordtunnel bleef de teller weer op 82 km/uur steken, daar zal ik wel nooit boven komen, hoewel de teller van mijn oude Quest 85 als maximum aangaf.
Bij de Benelux zag ik een bromfietser een weggetje inrijden waar in principe alleen werkverkeer in mag. Daar wilde ik het mijne van weten en ik ging dus achter hem aan. Wat ik al vermoede bleek de waarheid, er is een service tunnel waar je doorheen kan fietsen. Blijkbaar wordt het oogluikend toegestaan want er wordt je geen strobreed in de weg gelegd. Dat is goed nieuws want ik rij deze stinktunnel niet graag door, met al dat uitlaatgas en die vervelende liften aan weerskanten. Je moet er wel een
klein ommetje voor overhebben, aan beide kanten rij je een paar honderd meter extra.


102km
1 opmerking:
Hoi Eduard,
Niks oogluikend hoor, maar pure noodzaak met aan beide kanten steeds kapotte liften en roltrappen. Het staat ook met borden aangegeven dat je de C-buis dient te nemen tegenwoordig. Het lukt ze maar niet om de roltrappen te maken, vorige week reed er zelfs een taxibusje heen en weer tussen beide oevers.
Groet,
Peter
Een reactie posten