zaterdag, april 28, 2007

drie keer is scheepsrecht

De titel slaat eigenlijk nergens op, behalve dat ik deze week drie keer naar Dordrecht en weer terug ben gefietst. Ik heb de smaak dus goed te pakken en vind het eigenlijk wel een beetje jammer dat er een onderbreking komt op maandag en dinsdag (vrije dagen).

Heen ging gesmeerd, in een van de kortste heen-rit-tijden tot nu toe (1:26). Terug is een ander verhaal. Ik had er zin in en probeerde eens een alternatieve terugrit. Zonder voorbereiding en dan vraag je ook om puzzelwerk! Ondanks dat ging het nog redelijk vlot. Over het algemeen reed ik op goed wegdek, behalve in Rhoon waar het duidelijk achtergebleven gebied is. Voorbij deze plaats is het voor mij bekend terrein zodat ik al weer snel bij de Benelux tunnel uitkwam. Gelukkig hoef ik hier niet meer langs (mijn optimale woon-werk rit gaat door het centrum van R'dam) want het is eigenlijk verschrikkelijk smerig om door deze tunnel te fietsen. Allereerst stond de lift nog vol benzinedamp van de brommer die er voor mij uitkwam. De rit door de tunnel was al even smerig. En de afstand is te lang om je adem in te halen! Het feit dat je je zo inspant maakt het allemaal nog eens extra vies.

Thuisgekomen bleek dat de rit tien kilometer langer was dan normaal. Met wat aanpassingen misschien wel vatbaar voor herhaling.



vandaag 110km, totaal 12095km

met dank aan Jack Dekker, hoe maak ik een link

Geen opmerkingen: