zondag, april 15, 2007

rondje zuid holland zuid



Pas vanmorgen vroeg nam ik het besluit om niet met de FTCW mee te toeren maar om mijn eigen weg te zoeken. Dat is minder gezellig maar dan kan je wel de wegen opzoeken waar een Quest zich thuisvoelt (en ik dan ook natuurlijk). En zo kwam het dat ik vanmorgen richting het pondje Maassluis-Rozenburg ben gereden. De basis van mijn uitstapje was een route die ik van de website gpstracks.nl had geplukt van ca 88 kilometer.

Omdat de vooruitzichten al aangaven dat het warm zou worden had ik de kap maar thuisgelaten. Achteraf een goede beslissing want zelfs zonder kap liep de temperatuur aardig op.

Op het kaartje geeft de zwarte lijn de track aan die ik moest volgen, de gele is de werkelijk gereden route. Op een paar plaatsen ging het dus een beetje fout.

De reacties van van andere fietsers blijven wel heel verschillend. Een paar kerels op een mountainbike wezen naar hun voorhoofd toen ze me tegemoet kwamen. Wie zijn hier nu eigenlijk gek. Zij waren veel te dik aangekleed, lange broek shirt, jack handschoenen en helm. En ik zat lekker in een korte broek met T-shirt te genieten van het mooie weer. Ik was mijn helm vergeten en dat kwam eigenlijk ook wel heel goed uit. Een paar andere wielrenners (op het pondje en bij een verkeerslicht) vertelde me juist dat ze de Quest zo'n fraaie fiets vonden (en gelijk hebben ze).

Vandaag 123km in vier uur (uit en thuis), totaal 11785 km

1 opmerking:

Anoniem zei

Hoi Eduard!
Als fervente lezers van je blog en schaakvrienden van Martin uit Maassluis, hadden we ons voorgenomen je dit fietsseizoen een keer te spotten. Die Quest is echt gaaf. Vandaag waren we op weg naar Ouddorp en net over het viaduct bij de Dammenweg kwamen we je tegen, je reed het viaduct op, wij er af. Ik riep nog hard je naam bij het passeren, maar je merkte het schijnbaar niet. Jammer, had best even een praatje willen maken.
Misschien een volgende keer! Leuke blog heb je!
Groet: de Pelikaan uit Schiedam en de Adelaar uit Pernis.