maandag, maart 30, 2009

Eerste fietsrit met Quest 311

Wat een fantastische dag om naar je werk te fietsen! Het viel niet mee om vanmorgen mijn bed op tijd te verlaten, dat vanwege het uur tijdverschil. Gelukkig was ik ook extra vroeg naar bed gegaan, anders was het helemaal lastig geweest. De eerste seconde dat ik wakker was dacht ik, ik ga met de auto. Direct daarna kwam bedacht ik dat het ook mijn eerste ritje zou worden met de nieuwe Quest.

Het was nog behoorlijk donker, maar de verlichting deed zijn werk prima. Doordat de lamp in hoogte kan worden versteld kan je hen prima richten. De drie LED's hebben een niet al te smalle bundel wat er voor zorgt dat je ook de berm verlicht.

De heenrit ging gesmeerd, het enige minpunt was het wat dikkere matje dat de neiging heeft om te verschuiven. Dat laatste gebeurde ook vlak voor ik bij mijn werk aankwam. Ook zit ik er niet zo comfortabel op, ik kijk het een tijdje aan en anders ruil ik hem voor een dunnere variant. Ik heb ook het idee dat het comfort niet verder is toegenomen doordat het matje dikker is. En een droge rug heb ik ook al niet, daar staat meestal al na een kilometer het zweet op.

Op de terug weg kreeg ik een paar verrassingen zoals het eerste insect dit jaar dat mijn helm binnenvliegt en een meisje op de fiets waarvan de spijkerbroek lager zat dan haar slipje en haar shirt hoger. Jammer dat ik er zo snel voorbij was, anders had ik nog een foto kunnen maken. Ik heb nog even gezocht naar foto materiaal op internet maar ik kon een soortgelijk exemplaar niet vinden. Deze foto komt aardig in de buurt.

Vanavond ga ik verder met het inbouwen van de elektronica zodat ik straks het licht kan dimmen en de knipperlichten weer werken.

102km

1 opmerking:

Mick zei

Die lage spijkerbroeken waar het pikante ondergoed zo expliciet mogelijk zichtbaar door is zijn in de mode bij tienermeisjes.Zelfs bij zwaarlijvigen...
We zaten laatst ons brood te eten in de kantine met van die stoelen erin met 'n ruguitsparing: Zit je al etend te kijken in de bilnaad van 'n (gekleurde) medewerkster aan de andere tafel...