maandag, maart 09, 2009

Wat een weer!

Gisteren was het boven verwachting mooi weer. Terwijl het weerbericht nog sprak over bewolking was er boven het Westland geen wolk te zien. De rest van het gezin ging een stukje op het strand wandelen en ik stapte in de Quest voor een heerlijk rondje. Ondanks het mooie weer waren de meeste dagjes mensen toch in hun blik op vier wielen gestapt, zonde hoor! Dat was vooral goed te merken toen ik door Hoek van Holland reed. Daar passeerde een schier eindeloze stroom auto’s de boulevard, op zoek naar een parkeerplek. En die plekjes waren natuurlijk dun gezaaid. Van dat alles had ik in mijn Quest geen last. Wat wel erg vervelend waren zijn de weg-opbrekingen die in de meeste gevallen zelfs onaangekondigd zijn. Hierdoor moest ik een paar keer uit de Quest stappen om de fiets over een te grote hobbel heen te helpen. Maar eenmaal voorbij “de Hoek” kon het gas er weer op over het fietspad door de duinen. Een paar keer moest ik nog wel flink in de remmen omdat de fietsers dubbeldik van beide kanten kwamen. Over het algemeen zijn de andere weggebruikers erg positief over mijn fiets, ze kunnen het wel waarderen. Ik kwam wel weer zo’n oude zak tegen die vast dacht dat mijn fiets gemotoriseerd was, wild gebaarde hij dat ik snelheid moest minderen.

Toen ik weer thuis kwam was ook de rest van het gezin weer terug van hun wandeling.. Ik was blij dat ik even mijn eigen ritje had kunnen maken. Hopelijk kan ik deze week weer een keertje naar Dordrecht rijden (als het weer niet te slecht is). Het valt op dat de dagen nu snel langer worden. Om 6:45 is het zelfs al licht!


Misschien woensdag weer>>>

Geen opmerkingen: