woensdag, maart 11, 2009

Wat een leuk ding!


Dat hoorde ik roepen toen ik vanmorgen over de brug tussen Papendrecht en Dordrecht fietste. Een meisje riep dat naar haar vriendin toen ik voorbij kwam. Helaas had ze het niet over mij maar over mijn Quest.

Het was vandaag weer fantastisch fietsweer, ik heb de smaak weer helemaal te pakken. Op de terugweg vanuit Dordrecht heb ik zelfs een ommetje gemaakt. Met een rit van 50km ben je immers wel weer erg snel thuis...

Het leek erop dat iedereen goed gemutst was, ik kreeg zelfs twee keer voorrang op plaatsen waar ik het eigenlijk niet had. Eerst vanmorgen van een buschauffeur, vanmiddag van een automobilist.

In Vlaardingen was het helemaal mis met het fietspad. Gelukkig hadden ze wel de moeite genomen om een alternatieve route aan te geven. Hopelijk wordt er aan een nieuw fietspad gewerkt, dat is ook wel nodig ook want het fietspad lang de Zweth is niet al te best meer.

Vanmorgen kon ik in Rotterdam over een prachtig nieuw geasfalteerd fietspad langs de Aelbrechtskade rijden, zo hoort het! Een geheel vrij autovrij fietspad.

Deze foto uit Vlaardingen laat zien dat het niet overal even goed geregeld is. Hier was ooit een fietspad richting Schipluiden. In de tijd die nodig was om dit flatgebouw neer te zetten is het dus niet gelukt een fatsoenlijk fietspad te maken

Vandaag heerlijk gefietst, 50 +67km

PS. Ik krijg al regelmatig mailtjes met vragen over mijn Quest binnen. Het duurt nu vast niet lang meer voor het eerste bod wordt geplaatst. Omdat er veel belangstelling vanuit het buitenland is heb ik de advertentie op ligfiets.net ook maar in het Engels vertaald.

Geen opmerkingen: