woensdag, april 26, 2006

Verdwaald in Kralingen

Gisteren wilde ik een nieuwe route door Kralingen (R’dam) uitproberen op mijn weg naar Dordrecht. Ik had in gedachten waar ik ongeveer rechts af moest slaan om het fietspad dat parallel loopt langs de A20. Al nu 50 meter kreeg ik twijfels of ik wel goed zat. Een stukje verder wist ik het zeker, dit klopt niet. Ik kwam door buurten waar alle ramen zijn dicht gespijkerd en waar straten zijn afgezet met hekken omdat de huizen blijkbaar gesloopt gaan worden. Uiteindelijk bereikte ik het fietspad langs de Maas bij Tropicana en kon ik mijn weg naar de Brienenoordbrug vervolgen. Toen ik later met google earth terugkeek zag ik dat ik een straat te vroeg naar rechts was gegaan. Volgende keer beter!

De rit terug ging in een recordtijd (gem 34km/uur). In de Heijnenoordtunnel evenaarde ik mijn vorige record van 84km/uur. Ik weet nu ook dat ik door hard te blijven trappen bijna weer aan de andere kant omhoog stuif. Niet helemaal natuurlijk, het laatste stukje omhoog betekend toch nog flink zwoegen. Voor de beneluxtunnel was ik een snorfietser net te vlug af en de lift stond al voor me klaar. Wel vervelend dat de liften altijd verschrikkelijk stinken naar uitlaatgassen en benzine. Op het stuk tussen Vlaardingen en Schipluiden was het een gekkenhuis. Later bleek dat er een enorme file stond op de A13 en dan gaan een groot aantal automobilisten over dit soort polderweggetjes (waar twee auto’s elkaar niet kunnen passeren). Iedere keer dat ik net weer op snelheid was moest ik in de remmen omdat de auto’s mij de doorgang blokkeren. Er staat al zeker een half jaar een aankondiging van een verkeers beperkende maatregel (dosering via een bedienbare wegafsluiting), maar verder dan dreigen komt de provincie voorlopig niet. Het schijnt dat 1 persoon in beroep is gegaan en daarmee het activeren van vier installaties tegenhoud.

Vandaag 110km totaal 3068km

1 opmerking:

OpnieuwBeginnen zei

Op de Harreweg is net een paaltje in gebruik genomen.
De verkeersversperringen zijn zo lang opgehouden, totdat de beslissing om de A4 aan te leggen is genomen.
Van mij hoeft die er nooit te komen een verbreding van de A13 is beter.
En die verkeersversperringen moeten er liever gisteren dan vandaag komen.
Vlaardingen heeft helemaal een racebaan gemaakt van de polderweg tussen Vlaardingen en Schipluiden. Schande.

Ik las je log, omdat ik komende week 2 dagen cursus volg in de Eemhaven. Ik wil gebruik maken met de snorscooter van de Beneluxtunnel. Liever met de snorscooter, dan met de auto.
Die lift zal wel stinken. Beetje vreemd om met de snorscooter in een lift te moeten.