vrijdag, januari 06, 2006

De quest op het dak van de auto


Zaterdag 31 dec

Het ophalen van de Quest is zonder problemen verlopen. Om half elf waren we bij velomobiel in Dronten. Ik was had de eerste afslag genomen wat niet zo handig omdat je dan door Dronten moet rijden. De fiets stond klaar en ik kon gelijk een proefritje maken. Het eerste stuk kwam ik niet goed op gang omdat het achterwiel bijna geen grip had op de besneeuwde weg. Al snel ontdekte ik dat de fiets ook nog op de handrem stond. Even verderop was de weg beter begaanbaar en kon ik een proefrondje rijden. Toe ik terug kwam bleek dat er nog een lek in de wielkast zat waardoor er water naar binnen kwam. Eerst moest het gat worden gerepareerd met sneldrogende epoxy en glasvezelmatjes. Terwijl de reparatie werd uitgevoerd kreeg ik nog wat tips hoe het beste bijvoorbeeld een band kan worden gewisseld. Nu brak het spannende moment aan waarop we de quest op de allesdragers op het dak van de auto gingen plaatsen. Bij deze auto kan de afstand tussen de drager alleen klein of groot worden ingesteld. De kleine afstand viel af, bij de grote afstand konden de voorwielen op het dak staan en het achterwiel op de drager. Op deze manier was het mogelijk alle wielen met bandjes vast te zetten. De terug reis ging voorspoedig al kon niet veel harder dan 80 á 90 km/uur worden gereden. De bovenste quest gedroeg zich as een groot fluitje en produceerde een lage zoemtoon die nogal irritant was. Onderweg nog een paar keer gecontroleerd of alles goed vast zat maar er waren geen problemen.

3 km

Geen opmerkingen: