dinsdag, januari 24, 2006

Verkenningtocht door Rotterdam in het donker

Vanavond was het heerlijk fietsweer en een mooie gelegenheid om mijn woon-werk route weer wat te verbeteren. Ik vertrok weer langs het tracé van de A4, dat wil ik als start aanhouden. Vandaar rij ik tot vlak voor Schiedam door de polder, grotendeels op fietspad. Nu volgde ik het fietspad maar de kwaliteit was ondermaats en er waren om de 50m verkeersdrempels. De route was hier wel erg pittoresk en voerde me langs een dorpje binnen Schiedam, Kethel. Hier was de weg al overgegaan in een klinkerpad. Omdat het donker was en ik geen zin had om kaart te lezen reed ik hier eigenlijk al verkeerd. In plaats van de min of meer geplande route langs Tuindorp en Bijdorp reed ik nu door het industrie terrein Spaanse Polder, ook geen mooie weg voor de Quest. Zoals je vaak ziet zijn hier de fietspaden de sluitpost op de begroting. Ik ging de A20 onderdoor en volgde aan de andere kant min of meer een hoofdweg, welke weet ik niet meer. Een eind verderop kwam ik in een niet zo beste buurt, Spangen waarschijnlijk. Wel weer leuk hoe sommige mensen reageren. Een man in een zilverkleurige Audi TT reed een hele tijd naast me en probeerde met te filmen of te fotograferen. Ik reed zo’n beetje het hele centrum door en kwam aan de andere kant op bekend terrein, de Coolsingel. Hier wist ik het weer en ging ik de Schiekade / Schieweg af tot ik onder de A20 door ging. Nu raakte ik het spoor weer snel bijster en uiteindelijk heb ik een rondje Zestienhoven gemaakt. De fiets paden zijn hier ook al een jaar of tien over de uiterste houdbaarheids datum, niet echt aan te bevelen. Vandaar weer richting tunneltje onder de A13 en terug over de route door de polder. Ondertussen begon het wel aardig af te koelen tot rond het vriespunt. In de polder ben ik nog even gestopt om naar de mooie heldere lucht te kijken met de binnenkomende wolken. Vanaf hier nog even flink doorgetrapt. In Wateringen een &^%$*& van een automobilist die nog vlak voor me langs een rotonde afreed. In trapte van schrik met mijn voet tegen de bodem van de Quest alsof het een rempedaal was. Gelukkig ging het nog net goed.

Vandaag 60 km, totaal 958 km

Geen opmerkingen: