zondag, januari 08, 2006

Rondje Westland met Richard Blom

Zondag 8 januari 2006

Gisteren belde Richard Blom, hij had op de website gezien dat ik ook een Quest heb. Hij vroeg of ik zin had om samen een rondje Westland te gaan rijden. Dat vond ik een goed idee, leuk om eens te zien welke routes een nader kent. Normaal ga ik hardlopen om 9 uur maar mijn hardloop partner is op wintersport dus dit was een goed alternatief. Richard rijd rond op de allereerste Quest (nummer 0) en ik had hem al eens op het Oosteinde zien rijden. Zoals afgesproken stond Richard om 9uur voor de deur. Franciska vond hem over de telefoon al erg spontaan klinken en dat was hij inderdaad. Het rondje dat hij voorstelde fietste hij zelf al regelmatig en ik ken het ook al min of meer. Het is natuurlijk leuker om met z’n tweeën te fietsen, ook al heb je in een Quest niet zoveel contact met een ander. Een vriend van mij, Henk, heeft al eens geëxperimenteerd met een walky-talky en headset maar dit was geen echt succes vanwege het lawaai dat de fiets produceert. Misschien zou een betere microfoon helpen? We reden eerst naar ’t woud en vandaar via de fietsbrug bij schipluiden naar Maasland. Daar onder de snelweg door richting het pondje naar Rozenburg. Bij de nieuwe waterweg aangekomen volgde we het fietspad aan de waterkant. Wat een drukte op de vroege morgen, voornamelijk vissers die daar blijkbaar al ’s nachts gaan staan. In rap tempo fietsen we naar Hoek van Holland en daar gingen we naar het duinpad richting Kijkduin. Ergens halverwege begon een paard plots te galopperen, blijkbaar geschrokken van onze fietsen. En dat terwijl het paard een meter of 50 van ons af liep. De berijder kon het beest gelukkig goed in toom houden. De afstand naar Kijkduin was al snel afgelegd, daar gingen we weer richting Wateringen deels door Madestein. Toen we het bos bij de Uithof uitkwamen bleek dat er een hond met ons was meegerend. We hebben maar even gewacht tot het baasje er ook was. Nu was het nog maar een klein stukje. Richard vroeg of ik trek had in een bak koffie en dat had ik wel! Bij hem thuis heb ik kennis gemaakt met zijn vriendin, even sympathiek als Richard. Jammer genoeg kon ik niet te lang blijven, ik had al een afspraak voor 12 uur. Anders hadden we nog wel langer kunnen praten over ligfietsen, ligfietstandems en ligfiets races. Ik ging er gauw weer vandoor nadat we hadden afgesproken dat we dit zeker weer meer gaan doen.

56km, totaal 351 km

Geen opmerkingen: