vrijdag, januari 06, 2006

Eindelijk is het dan zover!

dinsdag 27 dec 2005

De bedoeling was dat ik de quest dinsdag zou ophalen nadat we de 2-e kerstdag bij vrienden in emmeloord hadden doorgebracht. Helaas staken de weergoden daar een stokje voor, de hele avond sneeuwde het flink door en er lag een flink pak sneeuw op de fietspaden. Franciska zag het helemaal niet zitten en wist dat ik, eigenwijs als ik ben, toch zou doorzetten om van dronten naar texel te rijden.
Deze route die ik namelijk al helemaal had voorbereid zou via lelystad, enkhuizen en de dijkwegen langs het ijsselmeer voeren. Ze snelde voor mij de auto uit om de jongens van velomobiel te vragen of ze me een negatief advies wilden geven, vooral de tocht niet te gaan fietsen. Toen ze echter had gezegd wie ze was vroegen ze wat ze kwam doen, de fiets was immers nog niet klaar. Hier was iets erg fout gegaan, er zou een e-mail zijn gestuurd waarin werd gezegd dat de quest pas vrijdag af zou zijn. Wel een teleurstelling na bijna 14 maanden wachten. Vooral de laatste maand leek erg lang te duren.

Nu, de fiets was pas half af, het bovenste deel van de behuizing ontbrak nog. Eigenlijk vond ik het niet zo erg, Dronten licht aardig op de route Emmeloord-Texel en het weer was immers ook niet al te best. Na een kleine rondleiding, die vooral Francis erg leuk vond (hoe maak je een stroomlijn met fiber en epoxy) vertrokken we richting enkhuizen. Het fietspad op de dijk was nog onbegaan en er lag een flinke laag sneeuw op. Dat was een aardig geploeter geworden om daar doorheen te komen. Het plan was nu om de quest op de terugweg uit Texel op te halen. Francis zou verder gaan met de auto en ik zou naar wateringen gaan fietsen. Deze route sprak me heel wat minder aan dan het mooie stuk Den-Helder – Den-Haag door de duinen.

Geen opmerkingen: