dinsdag, januari 17, 2006

windscherm voor de Quest

Vandaag een dagje naar Groningen geweest op bezoek bij de NAM waar ons bedrijf ultrasone gasmeters aan levert. Omdat ik er al om 8 uur moest zijn reed ik om 5 uur in Wateringen weg. In Papendrecht ben ik bij een collega van de service afdeling ingestapt die met me mee gaat. Omdat het hier om een lastig probleem gaat ga ik mee voor ondersteuning. Wel lekker dat ik onderweg nog even kan slapen. Het werk gaat voorspoedig maar het wordt toch 16:00 uur voor we weer weg kunnen. In de Flevopolder eten we een hapje maar al snel nadat we weer op pad gaan staan we in een lange file op de A27. In Papendrecht stap ik in mijn eigen auto en om 21:00 ben ik weer thuis. Overbodig om te zeggen dat er vandaag niets van fietsen komt. Ik heb onderweg wel kunnen nadenken over een idee om het fietsen in de kou wat aangenamer te maken. Ik ben namelijk van plan om een klein windschermpje te maken zodat het niet langer nodig is om een bril te dragen. Met zo'n scherm blijven je ogen net uit de wind. De bedoeling is om een scherm van lexaan of een andere transparante kunststof te buigen zodanig dat het met klittenband of drukkers aan het zwarte afsluit gedeelte kan worden bevestigd (hoe moet je dit deel eigenlijk noemen?). Het buigen denk ik in een oven te doen waarbij de kunststof zacht wordt en zijn vorm op een mal krijgt.

2 opmerkingen:

stoffel zei

Hoi Eduard,

Ik heb net een schermpje geknutselt van een mij onbekend materiaal dat ik nog had liggen. Het is erg hard en moeilijk zonder barsten te zagen. Ik heb het met tieraps bevestigd tussen de spiegeltjes. Ik heb inderdaad geen bril meer nodig en ook geen oordoppen tegen het windgeruis bij hoge snelheden. Bij regen is het zicht wat minder en de wind op de kop heeft ook wel zijn charme. Het is erg simpel en in een half uurtje gepiept Als je interesse hebt stuur ik je wel wat foto's en de maten.

groet wout stoffel

klaas zei

Dat is inderdaad heel erg moeilijk en heb ook wel respect voor je dat je zoiets probeert..

Stuur vooral foto's

Groeten klaas