vrijdag, januari 06, 2006

Hoe kom ik aan een quest?

Mijn interesse in een Quest werd gewekt door een collega (Frans Grotepass, inmiddels is hij bij een ander bedrijf werkzaam) een Quest kocht voor woon-werk verkeer. Niet dat ik gelijk ook een fiets bestelde, nee ik zag het nog niet direct zitten om van Wateringen naar Dordrecht te gaan fiets-forensen. Toen ik een aantal keren op de racefiets deze rit had afgelegd begon ik er meer voor warm te lopen. Maar eerst had ik het er over met een vriend van mij, Henk v/d Mortel, die het wel direct zag zitten om er zelf een te kopen. Ik was nog steeds niet zo zeker van mijn zaak, maar een paar maanden nadat Henk zijn Quest had besteld hakte ik de knoop door. Ondertussen was de levertijd van 6 maanden al opgelopen tot 12 maanden. Om de tijd een beetje door te komen heb ik toen nog een lage racer gemaakt, ongeveer naar het voorbeeld van een Zephyr, maar dan mijn eigen interpretatie. Maar nadat ik een paar keer een flinke regenbui op de fiets had gehad, besloot ik dat ik hiermee ook niet naar Dordrecht kon forensen.

De laatste maanden voordat ik de quest zou krijgen ben ik gestart met het ontwerpen van een Quest fietscomputer. De bedoeling was dat ik voor de hardware zou zorgen en Frans de software voor zijn rekening zou nemen. Deze fietscomputer is nog niet klaar maar hierover schrijf ik nog wel eens een apart verhaal. Wat wel klaar is is een vereenvoudigde versie van de fietscomputer voor het aansturen van de verlichting. Bovendien heb ik een LED-koplamp ontworpen met maar liefst 105 LED's

Mijn fiets zou aanvankelijk half november worden geleverd, dit liep echter uit tot eind december.

Geen opmerkingen: